ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 第36号(平成27年2月)

Infants’Understanding the Intention and Goal of an Adult’s Action with Objects : Why Do They Look at the Adult’s Hand?

https://gpwu.repo.nii.ac.jp/records/42
https://gpwu.repo.nii.ac.jp/records/42
5fae7d03-f7eb-4f2e-8cdd-f847d40b8e4f
名前 / ファイル ライセンス アクション
Y01_KEZUKA.pdf Y01_KEZUKA.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-05-30
タイトル
タイトル Infants’Understanding the Intention and Goal of an Adult’s Action with Objects : Why Do They Look at the Adult’s Hand?
タイトル
タイトル Infants’Understanding the Intention and Goal of an Adult’s Action with Objects : Why Do They Look at the Adult’s Hand?
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 tool use
キーワード
主題Scheme Other
主題 attention to an adult's hand
キーワード
主題Scheme Other
主題 joint engagement
キーワード
主題Scheme Other
主題 causality
キーワード
主題Scheme Other
主題 goal directed actions
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 毛塚, 恵美子

× 毛塚, 恵美子

毛塚, 恵美子

Search repository
Kezuka, Emiko

× Kezuka, Emiko

Kezuka, Emiko

Search repository
天野, 幸子

× 天野, 幸子

天野, 幸子

Search repository
Amano, Sachiko

× Amano, Sachiko

Amano, Sachiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Tool use is one of the goal directed actions infants learn efficiently through interacting withadults. This study examines the roles of infants’attention to an adult’s hand and joint engagement with an adult in learning tool use, and describes their development in understanding the intention of the adult. In Experiment 1, an experimenter inserted a toy car into an opaque tunnel,then showing how to extract the car by using a hammer. Forty-nine 6-,10-, 12-and 19-month-olds were then asked to get the car from the tunnel.19-month-olds could use the hammer as a tool by themselves,while more than 80% “Failure” was recorded with the 6-, 10-and 12-month-olds. In Experiment 2,the opaque tunnel was replaced by a transparent one. Thirty-five 6-, 10-, and 12-month-olds participated. Success in joint engagement was more observable with the transparent tunnel compared to the opaque one in 10-and 12-month-olds. 10-month-olds grasped the goal (the car coming out), connecting it to the actor (or her hand holding the hammer), through joint engagement with the adult. These results indicate that interaction with an adult and making the function of a tool transparent to infants both facilitate infant understanding of adult intention and causality with objects.
引用
内容記述タイプ Other
内容記述 群馬県立女子大学紀要 36,(1)-(18),2015
書誌情報 群馬県立女子大学紀要

巻 36, p. (1)-(18), 発行日 2015-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0285-9432
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00068249
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 群馬県立女子大学
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 06:52:28.362220
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3